با تشکیل دو هیأت داوران منتقدان و پیشکسوتان در سیویکمین جشنواره تئاتر مازندران، علاوه بر آثار برگزیده توسط هیأت داوران، 2 اثر برگزیده از نگاه پیشکسوتان و منتقدان نیز معرفی خواهند شد.
با تشکیل دو هیأت داوران منتقدان و پیشکسوتان در سیویکمین جشنواره تئاتر مازندران، علاوه بر آثار برگزیده توسط هیأت داوران، 2 اثر برگزیده از نگاه پیشکسوتان و منتقدان نیز معرفی خواهند شد.
به گزارش ایرنا، مسئول کانون منتقدان انجمن هنرهای نمایشی مازندران صبح امروز در نشست خبری این رویداد از در نظر گرفتن 2 جایزه علاوه بر جوایز هیأت داوران برای این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: با توجه به این که هیأت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی مازندران در این دوره کانونهای مختلف تئاتری را تشکیل داده است، تصمیم گرفته شد که در جشنواره امسال با توجه به تعدد آثار و نزدیکی نمایشها از نظر کیفی به یکدیگر، جدا از آثار برگزیده توسط هیأت داوران، کانون پیشکسوتان و کانون منتقدان تئاتر مازندران نیز جوایزی را اهدا کنند.
«علیرضا سعیدی کیاسری» اظهار کرد: با نظر کانون منتقدان تئاتر مازندران، نورالدین روشنضمیر طبری، رضا امیرصالحی و مصطفی غفاری ساروی به عنوان داوران کانون منتقدان تمام آثار را بررسی خواهند کرد و در نهایت یک اثر را به عنوان نمایش برگزیده انجمن منتقدان تئاتر مازندران معرفی میکنند. همچنین کارگردان برتر و نویسنده برتر از نگاه کانون منتقدان تئاتر مازندران نیز انتخاب و تقدیر خواهند شد.
وی درباره جایزه پیشکسوتان جشنواره نیز گفت: کانون پیشکسوتان تئاتر مازندران نیز یک اثر را با نظر 9 تن از پیشکسوتان تئاتر مازندران معرفی خواهد کرد.
به گفته مسئول کانون منتقدان انجمن هنرهای نمایشی مازندران صفرعلی اوجانی، اسفندیار بهاری، محمدرضا ضمیرپور، هوشنگ رضایی، محمد منصوری، مهشید روحانی، محمد جونیان، اللهیار هزارجریبی، جهانفر کاویانپور و حمیدرضا گلمحمدی تواندشتی، اعضای هیأت داوران پیشکسوت جشنواره تئاتر مازندران هستند.
سعیدی کیاسری در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر چرایی برگزار نشدن نشستهای نقد و بررسی آثار در این دوره از جشنواره اظهار کرد: با نظر شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر استان امسال تصمیم بر این شد که به جای برگزاری کارگاهها و نشستهای نقد و بررسی، از زمان موجود این بخشها به منظور اضافه شدن یک اجرا برای هر نمایش استفاده شود.
مسئول کانون منتقدان انجمن هنرهای نمایشی مازندران خاطرنشان کرد: معمولا به دلیل فاصله کم بین نمایشها، بسیاری از هنرپیشگان و اعضای گروهها در ساعات برگزاری کارگاهها یا نشستهای نقد و بررسی یا مشغول آماده کردن دکور نمایشهای خود بودند یا این که به خاطر خستگی اجرای نمایشهایشان زمان کافی برای حضور در این برنامهها را نداشتند. به همین دلیل این نشستها با حضور بخش اندکی از مخاطبان و هنرمندان برگزار میشد. بنابراین تصمیم گرفته شد که به جای این نشستها، به هر اثر 2 فرصت اجرا داده شود که اجرای نخست معیار داوران جشنواره است و اجرای دوم برای داوری ملاک قرار نمیگیرد.